Den kritiske forbruger

17-03-2016

Kan supermarkederne være det bekendt ?

Er det vores egen skyld ?

Klager vi over manglende service i supermarkedet ?

Kan vi tillade os at blive irriteret på dem ?

Er vi blevet for krævende ?

 

Vi vil jo gerne have billige vare.

 

Jeg handler ind lørdag kl. 17……..Kun to unge studerende der tjener lidt til at  supplere SU’en med, er på arbejde….Der er ingen kurve ved indgangen……..Jeg må mase mig igennem køen ved kassen for at få en kurv…….hvorfor f….. har de ikke flyttet de kurve ud til indgangen bander jeg lavt.

Kan jeg tillade mig at blive irriteret over det…….(Der er jo ikke tid til det)…..lønomkostningerne holdes godt nede…..priskrigen raser.

Handler ind lige når supermarkedet åbner……der suser 8 medarbejdere rundt omkring mig og sætter vare på plads……. Igen….Kan jeg tillade mig at blive irriteret på dem ?

 

Men igen…….billige vare er jo godt for dig og din pengepung. Servicen bliver ringere…..Vil vi tilbage til den gamle købmand hvor der altid var tid til en hyggelig snak mens han lagde varerne i en pose.... Med varer til en højere pris til følge……..

Vores travle samfund kræver at vi snart kan handle ind på alle tider af døgnet.

Priserne er presset til det sidste, ellers går vi jo bare over til konkurrenten og handler.

Supermarkederne slås om os forbrugere.

Bare lidt tanker fra en kritisk forbruger.